2013-07-24

Knåparhörna

Många som spelar figurspel har publicerat bilder på hur
deras egen verkstad eller knåparhörna ser ut och det
tycker jag är intressant. Man kan få inspiration till att
förbättra sin egen och få en inblick i hur den kreative
tänker. Hyvelbänken har jag ärvt i nyskick av min morfar
som var möbelsnickare. Den perforerade plåtpanelen är en
bearbetad plåt som används i Järnhandeln. För att kunna
hänga upp saker har jag använt mig av breda hållare
till brödpåsar med ståltråd som stomme och sedan vikt
dessa själv till en hakform.

Many active within the area of tabletop wargaming have
published
pictures of their own workingstations.
I find this interessting and
inspireing to have a glance into
the creative persons mind.
The workbench is originally my
grandfathers. He worked as an
carpenter within the area of
interiors and furniture.

The metalpanel is designed for the retailindustry and used
to expose tools. The holes are squareshaped and I use small
holders to close plasticbags to make small hangers.
The hangers have metalthreads inside and I have twisted
those to a usable form.



1 kommentar: